Ditipu dengan sejarah Madu

SEMUT TAK MAKAN MADU ASLI ?


80% penduduk di Malaysia takut makan madu .

Antara sebab tak makan madu kerana dari kecik dah di tanam dalam fikiran Madu di pasaran tak Asli.
Dan yang paling dahsyat ada yang masih berpegang kata-kata MADU ASLI TAK DIMAKAN SEMUT.




"Adakah benar fakta Madu Asli semut tak makan ?"
Boleh cuba ambik madu dari sarang lebah atau dari pokok kemudian biarkan di kawasan terbuka . adakah semut lalu buat tak tahu je ?


Madu satu-satunya Penawar yang ALLAH sebut dalam Al-Quran : 

“Kemudian makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu). Dari perut lebah itu keluar minuman(madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat ubat menyembuhkan bagi manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda kebesaran Tuhan bagi orang yang memikirkan.” [Surah An-Nahl : Ayat 69]


80% penduduk Timur Tengah dan barat masih mengamal Madu sebagai supliment untukk kesihatan harian mereka. 

Berbeza dengan penduduk Malaysia 80% yang tak yakin dengan penawar dari Madu.



Kenapa tak percaya dengan Madu ?
Sedangkan Allah dah sebut dalam Al-Quran. 
Saintis barat dan seluruh dunia juga mengakui penawar dan Khasiat yang terdapat dalam Madu.


Akibat terlalu takut makan madu mengakibatkan anda mudah diserang penyakit.

Kenapa mudah kena penyakit ?
Kerana Madu adalah Anti bakteria dan meningkat Antibodi dalam badan.
Manusia yang lemah Antibodi mudah diserang penyakit dan jangkitan Bakteria

Contohnya Demam. 
Orang di Kampung-kampung masih ramai yang amal makan madu. kerana mereka mahukan tenaga untuk kerja kampung seperti petani dan nelayan. 

Jarang kita dengar orang Kampung demam lama-lama. Kerana Antibodi mereka kuat disebabkan amal makan madu. 

Orang di Bandar tak ramai yang ambik tahu pasal Madu. Malah bersangka buruk terhadap peniaga-niaga Madu dengan mengatakan Madu semua tak Asli. 

Orang bandar yang selalu mudah kena demam, muudah kena kanser dan mudah kena sakit jantung

Tahu tak berapa  peratus penduduk Malaysia yang mengidap kanser dan sakit jantung  ?


 Lihat petikan2 paper di bawah. 






















Asli ke tak Asli Madu Sidir ni ?

Antara sebab orang takut nak makan madu kerana terlalu ramai dukun yang berikan cara bukti mengenal madu asli.

Sebenarnya semua tekaan dan ujian dukun-dukun madu selama ni adalah tak tepat .

Prof Dr. Hafidzi pensyarah pertanian dari Universiti Pertanian Malaysia (UPM) mengatakan tiada satu pun ujian keaslian madu asli yang tepat kecuali dengan cara ujian makmal. 

Orang kata Madu Asli tak dimakan semut adalah SALAH
Sebenarnya semua madu asli semut akan hurung dan makan. 

Makanan manis yang tidak duhurung semut hanya di negara-negara yang bercuaca sejuk. 

Orang kata madu asli apabila dikocak dengan air dalam piring akan berbentuk sarang lebah . Fakta ini pun adalah SALAH.

Sebenarnya madu terdapat cair dan pekat. Hanya madu yang pekat sahaja berbentuk sarang lebah bila dikocak dalam piring. 

Kami Iman Tijari Enterprise mengambil langkah menguji ketulenan Madu dengan menghantar ke Makmal yang diiktiraf. 

bahkan sebelum Madu Sidir Al-wafa diekspot kepada kami, madu tersebut telah dihantar di Makmal di Yaman terlebih dahulu






Alhamdulillah dah ramai pelanggan Madu Sidir Al-Wafa mengamal Makan Madu setiap hari. 

Ada yang order setiap bulan.
ada yang beli untuk Mak dan Ayah setiap bulan. 


Kami hanya jual kepada mereka yang nak sihat dan yakin dengan penawar yag Allah sebut dalam Al-Quran. 

Kami tak jual kepada mereka yang tak yakin tapi menanggung derita sakit. 

HATI-HATI dalam BERKATA-KATA !!!!
Jika kita menafikan dan menolak kenyataan Madu sebagai penawar, takut kita dikira menolak kenyataan Allah di dalam Al-Quran bahawa Madu adalah Penawar.


Hadis tentang Madu 

Dalam satu hadis saheh Riwayat Bukhari.
Daripada Abi Said R.a. Berkata : Telah datang seorang pemuda pada Nabi s.a.w. dan pemuda tu berkata pada Nabi " Saudaraku mengadu sedang sakit perut " Maka Nabi berkata padanya " Tuangkan(minum) Madu"

Kemudian pemuda tadi datang kali kedua dan mengadu masalah yang sama . Nabi berikan Jawapan yang sama "Tuangkan(berikan minum) Madu"

Kemudian datang pemuda tadi kali ke tiga mengadu lagi masalah yang sama, Nabi beri Jawapan yang sama juga "berikan Minum Madu"

Kemudian pemuda tadi datang lagi dan berkata "aku telah lakukannya  "

Maka Rasulullah s.a.w berkata : "Allah itu maha Benar dan perut saudara mu itu tidak benar. Tuangkanlah padanya Madu"

Maka pemuda itu memberikan saudaranya minum Madu dan penyakit tersebut telah hilang(sembuh)



Testimoni kami yang order setiap bulan

1. Puan Khairunnisa dari Johor. Order Madu Sidir setiap bulan dari kami 






"Alhamdulillah... Setahun lebih amik madu ni kesihatan saya semakin baik.
Latest chek up dr pun semua ok.
Rasa ngilu lepas pembedahan mmg xde, tu yg buat saya confident amik madu ni sbg makanan tambahan 
Lagi pun saya pernah dinasihatkan oleh dietition supaya jangan ambil suplement yg mcm pil2 tu sbb sakit saya mybe kesan dr pengambilan pil2 tu.

Alhamdulillah, rezeki Allah saya semakin sihat.
tak ragu2 untuk ambil utk family jugak. "



---------------------------------



"Assalam tuan madu sidir tuan mmg pure laa.. sekali makan dengan habbatus sauda` rase clear sistem penafasan saya. 
minta maaf cakap tp keluar lendir kahak berketul2 lepas batuk..
semalam lepas eksesais saye sakit2 badan, pagi lepas saya makan satu sudu ngan habbatus sauda` yang tuan kasi tu , terus take rasa sakit dah.. 
sampai ke malam badan rase mcm bertenaga je..
Alhamdulillah le dpt dipertemukan ngan tuan.. inshaAllah saya repeat order. "


KALAU NAK ORDER BERAPA HARGA MADU SIDIR NI ?


Harga ASAL RM480 sebotol 350gram

Harga pasaran di luar RM350

Tapi kami bukan nak bagi harga tu...

BUKAN 

BUKAN

DAN
BUKAN !!
.
.

BUKAN HARGA TU KAMI NAK BAGI PADA ANDA.

Kami hanya jual pada anda 
RM299 sahaja
(500gram)



CAMANA NAK ORDER MADU SIDIR AL-WAFA NI ?

1. Boleh terus Call atau  wasap kami di no. 0196029839 (klik no. phone)


2. Atau terus buat bayaran ke akaun IMAN TIJARI ENTERPRISE 860 1899 234 CIMB BANK.

3. Kemudian hantarkan bukti pembayaran dan juga Alamat rumah/office anda melalui Wasap 019 6029839













Comments