Rabu, 11 Mac 2020

MADU SIDIR SEBAGAI `HIGHLY POTENT`

Pokok Sidr (bidara) akan menghasilkan nektar pada bunga yang mana terdapat banyak perbezaan kualiti kerana jenis tanah, cuaca, iklim dan kaedah pemprosesan. Kajian pakar mendapati sumber bunga, suhu dan sifat tanah memberikan kualiti madu dengan ketara. Ia memberikan warna, rasa, bau dan nilai pasaran madu Sidir Yaman ini. Faktor lain yang penting adalah nilai perubatan dan nilai kesihatan untuk manusia. Lebah akan mengunjungi bunga sidir yang mekar dan mengumpulkan madu mengikut musim. Bunga sidir yang keluar sepanjang tahun menjadikan industri ternakan lebah dan penghasilan madu ini menjadi pilihan terbaik.


Madu ini telah dikelaskan sebagai "HIGHLY POTENT" iaitu `potensi yang tinggi untk penyembuhan`  kerana selalunnya penternak madu ini mengikuti teknik penternakan yang ketat untuk menjamin kualiti madu sidir yaman untuk pasaran dunia. Penternak lebah Madu Sidir sanggup membiarkan lebah mereka mati akibat kekurangan makanan daripada memberikan larutan gula untuk menjamin ketulinan dan kualiti madu. Lebah ini dibiarkan mengutip nektar daripada pokok sidir dengan kemampuan mereka sendiri. Pokok Sidr yang tumbuh dikawasan GURUN (Desert) secara liar dan wild merupakan pokok yang dikelaskan sebagai Pokok Organik kerana tidak pernah diberikan baja atau kimia lain. Ia menjanjikan Madu Organik. Di Yaman tidak akan menggunakan alatan mesin moden sebaliknya hanya akan menggunakan dan pisau semasa menuai dan memprosesnya dengan menuang, tidak dipanaskan semasa asli dan menyimpannya dalam bekas untuk membolehkan proses hidupan enzymatic constituents berlaku.



Walaupun harga Madu Sidir Yaman ini mahal namun banyak kelebihannya berbanding madu biasa. Bagi yang berminat untuk dapatkan Madu Sidir Yaman yang dijamin asli boleh hubungi kawan saya Taufiq Amini Al-Yamani yang pakar ilmu madu asli Yaman. Beliau sendiri telah pergi melawat ladang ternakan lebah madu Yaman dan mengetahui cara mengenalpasti keaslian madu Yaman.

Petikan dari Facebook : Khairul Anam Atfal Musleh

Untuk tempahan Madu Sidir 
Sila klik 👉🏻 Order Madu Sidir

Tiada ulasan:

KENAPA MADU SIDIR